Toneelvereniging Crescendo had twee hoogtepunten tijdens haar jaarvergadering op 11 april jongstleden. De presentatie van het jubileumvoorstelling in 2020 en het eren van de 4 jubilarissen.

75 jarig jubileum:

In 2020 bestaat Toneelvereniging Crescendo 75 jaar. Een mijlpaal die om een bijzondere voorstelling vraagt. Met trots presenteren Jesse van Horik en Ruud van Otterdijk, van de werkgroep PR, dat Crescendo in 2020 de grootse kerst-musical “Elf” op de planken brengt. Een voorstelling met groot live orkest, zang en dans waaraan alle leden van de vereniging gaan meewerken.

“Elf” gaat over Buddy, een jongetje wiens moeder is overleden. Zijn vader is een zakenman die heel veel werkt. Op een dag kruipt hij in de zak van de kerstman en zo komt hij op de Noordpool terecht. Hij groeit op bij de kerstman en de elven.
Op een dag besluit de kerstman dat het tijd is voor Buddy om terug te keren en op zoek te gaan naar zijn vader. Eenmaal terug in de stad beleeft Buddy allerlei avonturen. Hij merkt dat zijn vader de kerstgedachte verdrongen heeft. Maar zoals het gaat in sprookjesverhalen komt op het einde alles weer goed.
Naast deze prachtige musical zal de vereniging er een feestelijk jaar van maken. Een speciale jubileumcommissie zal alle activiteiten in goede banen leiden.

Jubilarissen:

Carla Nienhuis: Carla, is voor het eerst in 2005 bij de jubileumproductie  “Oliver” betrokken geweest als muzikant. Daarna is ze opgenomen in de Crescendo familie. Carla is heel belangrijk voor onze vereniging als muzikant, partner van de beschermheer, en gastvrouw bij de vele activiteiten van Crescendo, in ons clubhuis en/of achter de schermen.

Gert Jan Bakermans: Ook Gert-Jan heeft ook nog nooit toneel gespeeld, maar het toneelbloed zit in zijn aderen. De hele familie is betrokken bij toneel. Beide ouders hebben hun strepen verdiend binnen Crescendo. Gert-Jan maar is altijd actief. Zo helpt hij ieder jaar mee bij de garderobe en bij alle andere werkzaamheden achter de schermen.
Beide krijgen door de voorzitter hun eerste Crescendo speldje, met daarbij natuurlijk een mooie bos bloemen.

Mariska Verheijen: Mariska is alweer 25 jaar lid van onze vereniging. Ze heeft met tussen posen vele mooie rollen gespeeld. Haar eerste stuk was “de terugkeer van mw. Savage”, met als tegenspeler Herman Tesselaar, onder regie van Wim Grosfeld.
Inmiddels is haar partner Bart Crooijmans ook lid geworden. Mariska krijgt haar Crescendo speldje met de maskers opgespeld en daarbij een mooie bos bloemen.

Herman Tesselaar: Herman is al ruim 50 jaar actief binnen het amateurtoneel, niet alleen bij Crescendo. Ook bij De Speledonckers, De Kring en de KBO heeft Herman diverse taken vervuld.
Om alles op te sommen is bijna teveel om op te noemen. Zo heeft hij geregisseerd, heeft in besturen en commissies gezeten, en natuurlijk heel veel mooie rollen gespeeld.
Vanuit het Brabants Centrum voor Amateurtoneel ontvangt Herman uit handen van voorzitter Eric Bakermans een officiële oorkonde voor 50 jaar inzet voor het amateurtoneel en een gouden insigne met een Zirkonia erin. Voor Diny is er een mooie bos bloemen.

kijk hier voor meer foto’s