Op vrijdag 14 april vond er in Café Zaal Brasserie In d’n Herberg de algemene ledenvergadering van Toneelvereniging Crescendo plaats. Na een informeel bakje koffie werd de vergadering geopend door onze voorzitter Henry van der Hulst. Tijdens de opening van de vergadering werd er stil staan bij het verlies van twee waardevolle, betrokken leden van Crescendo; Marije Tesselaar en Mathijs van Eijk. Om hen te gedenken was er een moment van stilte en was er een gedenkplekje ingericht.

Na de opening van de vergadering werd door de secretaris het secretarieel jaarverslag voorgedragen. Er werd teruggekeken op een nare periode waar we uitkwamen denkend aan corona. Maar vol goede moed gingen we het nieuwe theaterseizoen in. Femke (secretaris) vertelde dat we een leerzaam jaar hebben gehad onder leiding van de regisseurs van dat seizoen; Toon Maas en Karin van der Meer. Ze haalde herinneringen op aan de voorstelling ‘August August, August’ en kijkt vooruit richting de nieuwe productie ‘Animal Farm’. Femke sluit af met de sprekende woorden: “we hopen dat de club nog steeds Crescendo gaat”.

Dit was een mooi bruggetje naar de nieuwe productie ‘Animal Farm’. Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst zeggen ze dan. Echter, het wordt echt een rijke vijver om uit te vissen wanneer er ervaringsdeskundige de jeugd kan begeleiden. Dat is het proces van decorontwerper Jan Swinkels dit jaar. Samen met een drietal enthousiaste ontwerpers is Jan aan de slag gegaan met het ontwerp van het decor van Animal Farm. Dit ontwerp werd gepresenteerd via een maquette en zelfs met een heuse VR-bril waarbij de leden door het decor konden lopen.
Hanneke Jeronimus,  die samen met Robert van Leeuwen het regisseursduo vormt, neemt ons na de decorpresentatie mee in het repetitieproces van ‘Animal Farm’. Vol goede moed, sprankelende muziek en humoristische scènes is de spelersgroep inmiddels een aantal weken aan het repeteren. Dat proces verloopt voorspoedig.

Na de pauze stond de bestuursverkiezingen op de agenda. Peter Huijgens en Miranda Hurkmans zijn aftredend en herkiesbaar. Zij zijn met luid applaus herkozen tot penningmeester en productieleiding. Peter en Miranda, gefeliciteerd!
Helaas moeten we vanaf deze ledenvergadering afscheid nemen van onze voorzitter Henry van der Hulst. Henry heeft ervoor gekozen om het stokje over te dragen. Een lastige, maar knappe beslissing. Henry werd bedankt voor al zijn inzet en bereidwilligheid om Crescendo hoger op te brengen.
Gelukkig had huidig bestuurslid Gerrie Relou haarzelf verkiesbaar gesteld tot voorzitter van onze vereniging. Door middel van een luid applaus is zij verkozen tot voorzitter van Toneelvereniging Crescendo. Henry draagt met een gerust hart het stokje over aan Gerrie, die het volle vertrouwen heeft van de vergadering om ervoor te zorgen dat de club Crescendo blijft gaan. Gerrie, gefeliciteerd!

De vergadering werd afgesloten met het huldigen van de jubilarissen. Dat waren er vijf dit jaar. Hans de Lau, Rogier Claessens, Reinier van Gastel en Femke van Seggelen zijn 12,5 jaar lid. Anita Sonnemans- van Hoek is 25 jaar lid. Aanwezige Femke en Anita worden toegesproken door de voorzitter en ontvangen hun speldje. Anita ontvangt voor deze mijlpaal een prachtig beeldje. Crescendo feliciteert alle jubilarissen!

Ter afsluiting van de vergadering werd er stil gestaan bij het pensioen van Frans Leenen in de Ruchte. Frans verrichtte jaren de technische diensten voor Crescendo in de Ruchte. Een manusje van alles waarvoor werkelijk geen klus te veel was. Ondanks de afwezigheid van Frans klinkt er een luid applaus. Crescendo gaat binnenkort bij Frans langs om hem te bedanken.

Dit maakte dat het een feestelijke vergadering was, waarbij stil werd gestaan bij verlies en hoop in de toekomst. Opdat Crescendo, nog lang Crescendo mag gaan!