Op vrijdag 5 april vond er in Café Zaal Brasserie In d’n Herberg de Algemene Ledenvergadering van Toneelvereniging Crescendo plaats. Na een informeel bakje koffie werd de vergadering geopend door onze voorzitter Gerrie Relou.

Na de opening werd met veel enthousiasme door de jonge ontwerpploeg de maquette van het decor gepresenteerd. Het beloofd een groots en mooi decor te worden. In de komende periode gaat de decorploeg aan de slag om het decor te bouwen.

Na de presentatie van de decorploeg werd door de Daniëlle van Helmond het secretarieel jaarverslag voorgedragen. Er werd teruggekeken op een mooi jaar waarin onze prachtige familievoorstelling Animal Farm centraal stond. Ook werd er benoemd dat onze vereniging in aantal leden weer gegroeid is. Naast de terugblik op Animal Farm werd ook benoemd dat inmiddels er een start is gemaakt aan het stuk voor komend jaar ‘Het geheim van De Vliegende Hollander’.

Na de decorpresentatie waren er een aantal officiële agendapunten, zoals het financieel jaarverslag en het doornemen van de beleidsstukken en huisreglement. Daar stond ook op het programma het herkiezen van Daniëlle van Helmond-Hoeben voor functie als bestuurslid. Onder luid applaus werd zij herkozen. Gefeliciteerd Daniëlle! Waarna het tijd was voor een korte pauze.

Na de pauze namen Hanneke Jeronimus en Robert van Leeuwen, het regisseursduo, ons mee in het verhaal van ‘Het geheim van De Vliegende Hollander’. Het belooft een spannend, maar zeker ook een liefdevol en humoristisch stuk te worden voor jong en oud. Hanneke verteld vervolgens over het repetitieproces tot nu toe. Ze vertelt hoe enthousiast spelersgroep te werk gaat en dat alle werkgroepen momenteel hard aan het werk zijn om er weer een mooie nieuwe productie van te maken.

De vergadering werd afgesloten met het huldigen van de jubilarissen. Dat waren er negen dit jaar. Ruud van Otterdijk, Sanne Jansen, Peter Huijgens en Daniëlle van Helmond-Hoeben zijn 12,5 jaar lid. Marianda Jansen, Minet Wijlaars, Ine Grosfelt zijn 25 jaar lid en Annemieke Broos-Crooijmans is 40 jaar lid. Speciaal dit jaar is het 60 jarig jubileum van Antoon Bakermans. Alle jubilarissen ontvangen hun speldje en een mooie bos bloemen. Daarnaast worden ze extra in het zonnetje gezet met een fles wijn of jägermeister waarbij een wijnglas en borrelglas zit met het logo van Crescendo erop.

Onze 60 jaar jubilaris Antoon Bakermans kreeg na het ontvangen van zijn speldje de microfoon. In zijn woordje haalde hij mooie herinneringen aan en vertelde hij hoe trots hij op de vereniging is. Crescendo is namelijk niet zomaar een vereniging maar een familie. Met deze mooie woorden sloot hij af. Crescendo feliciteert alle jubilarissen!

Na de het huldiging werd de avond afgesloten met nog een gezellige nazit. Opdat Crescendo, nog lang Crescendo mag gaan!

Het volledige fotoalbum is te bereiken via deze link.

Foto’s: Harry Bakermans Jr.